fbpx

L’instrument més important per a l’escriptor

El quadern de notes és l’instrument més important de l’escriptor. Hi ha l’ordinador, la impressora, els llibres… Però aquella llibreta que pots portar sempre amb tu, la que està més a prop i més connectada amb la teva ment, és el millor pont entre tu i l’univers, entre les percepcions i la creació.

Si encara no tens el teu quadern de capçalera, ara és el moment de tenir-ne un i començar l’any amb bon peu.

És fonamental portar sempre un quadern de notes. No una tauleta o una gravadora, una llibreta i un
bolígraf (o ploma o retolador o llapis). Es tracta d’escriure a mà de tenir-ho tot dins del món del quadern.


Un recurs de primer ordre


Insisteixo en el quadern de notes, perquè el primer recurs de l’escriptor i el més important. Hi ha escriptors que processen mentalment les històries i els textos, però crec que són pocs i, així i tot, també necessiten un quadern de notes. La majoria, jo m’hi incloc, processem davant del paper i de la pantalla. I no és igual una cosa que l’altra.

Per a mi el quadern és insubstituïble. És el gran disparador, el gran recol·lector, el gran organitzador, el gran digestor. És un recurs molt potent pel que fa al procés creatiu. Un quadern de notes escrites a mà fomenta la creativitat, desenvolupa les idees i les organitza, ajuda a reconèixer i assolir objectius, et fa créixer com a escriptora.

Hi has d’escriure amb regularitat per tal de mantenir fresca i fluida la connexió de la ment amb la mà que escriu, i amb la llibreta que recull i mostra. La gravadora i altres aplicacions del mòbil es queden molt curtes al costat de la llibreta. Perquè pots tancar entre els seus fulls aquella idea inesperada i deixar-la que creixi a dins, de la llibreta i del teu cap, i després dibuixar un esquema i, a la pàgina següent, hores més tard, una llista de personatges i de noms.

Un quadern especial


Que sigui una llibreta que t’agradi, que la puguis portar còmodament a la butxaca o a la bossa, que tinguis ganes de tenir-la sempre amb tu. Per anotar una idea per a un post i començar-la a desenvolupar, per fer un esquema d’una escena, per divagar per la vida d’un personatge en poques paraules, per anotar el títol d’un llibre o el nom d’un artista.

El quadern de notes és molt especial, hi escrius els teus anhels sense enganyar-te, hi anotes observacions i pensaments. És una extensió de la teva persona.

Un quadern per escriure-hi cada dia


Una llibreta per escriure-hi cada dia i rellegir-la, per recollir els beneficis dels dos hemisferis cerebrals i estimular la creativitat, per escriure amb ganes i amb cura. També per tornar una i una altra vegada sobre el que hi has anotat i veure que les notes floreixen.

Omple una nova pàgina amb més observacions, escriu com si il·lustressis la pàgina. Sigues concisa, no és una llibreta per recollir els mocs ni les llàgrimes, és una eina essencial per al teu creixement com a escriptora.


Obra : Raquel Picolo

Art brut : Raquel Picolo

Tallers : Raquel Picolo

%d bloggers like this: