fbpx

Les experiències teatrals van més enllà de si una obra agrada o no agrada, de quedar-nos en si hem entès o no la representació. El que importa és viure i compartir l’experiència del directe teatral. Les experiències són més o menys riques, complexes, sensitives, intel·lectuals, emotives i són viscudes presencialment per l’equip artístic i els espectadors. La màgia del teatre és aquesta: compartir un viatge en directe i al mateix espai.

Això és el que volem els Fanàtics del teatre: viure experiències teatrals i compartir-les.

Les últimes obres que he vist són Napalm al cor, l’adaptació de la novel·la de Pol Guasch, a la sala Beckett, i El gos, a partir del text Lluïsa Cunillé, al Teatre La Gleva.

Els textos de Lluïsa Cunillé són molt especials, amb un punt oníric i poètic, deixen molts espais de silenci per al lector i l’espectador.

No he llegit la novel·la de Pol Guasch, durant la representació teatral vaig pensar més d’una vegada que ho havia d’haver fet, però sé que és un text poètic que en cap cas pretén ser didàctic o deixar-ho tot clar i ben lligat.

Dues obres que no em van portar a l’interruptor “m’ha agradat/ no m’ha agradat” sinó a viure l’experiència teatral.

Napalm al cor, Sala Beckett, fins al 14 de gener

  • Autor: Pol Guasch.
  • Dramatúrgia: Oriol Puig.
  • Direcció: Guillem Sánchez

“No entris en aquesta quieta nit. Ràbia, ràbia contra la mort de la llum.” Dylan Thomas

El gos, teatre La Gleva, fins al 14 de gener

Autora: Lluïsa Cunillé.

Direcció: Albert Arribas.

Intèrprets: Albert Prat i Albert Pérez.

“Les paraules no diuen el que sembla que estan dient.” Albert Arribas.

El meu comentari

El gos i Napalm al cor són dues experiències teatrals que demanen l’atenció i la implicació de l’espectador. I, per això mateix, són experiències de durada.

Apunta’t als Fanàtics del teatre, tornem al gener.

El 2024 continuo amb el taller d’escriptura terapèutica. Encara queden un parell de places!